
Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Janiny Januszewskiej w Ciemnem zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Biuletynu Informacji Publicznej Szkoły Podstawowej im. Prymasa Tysiąclecia w Nadmie.
Dostępność cyfrowa
Informacje o stronie i deklaracji dostępności
Data publikacji strony internetowej: 2019.12.18
Data ostatniej aktualizacji strony internetowej: 2025.04.08
Data sporządzenia deklaracji: 2020.09.03
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2025.03.31
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2023 poz. 1440), zwaną UdC, w związku z art. 2 oraz art. 6 pkt 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD).
Udogodnienia niewymagane ustawą
Architektura strony, jej dodatkowe mechanizmy a także łatwa w dostępie nawigacja i treści wprowadzają szerokie udogodnienia nie wymagane przez ustawę o dostępności. Poniżej znajduje się ich lista:
- Układ nawigacji i treść ułatwia korzystanie ze strony osobom z dysleksją i ADHD, a także osobom z tymczasowymi urazami (np. złamaniem ręki).
- Umożliwiamy zmianę czcionki (na Dyslexia Friendly Font) w nawigacji i tekście na stronie ułatwiającą czytanie osobom z dysleksją. Jest również możliwość zmiany czcionki strony na czytelne.
- Dajemy możliwość zmiany kursora na duży, użycia maski do czytania, przewodnika do czytania oraz niezwykle szerokie możliwości formatowania tekstu, by maksymalnie ułatwić odbiór treści na stronie.
- Aż trzy rodzaje zmiany kontrastu. możliwość ukrycia obrazów i zatrzymania animacji na stronie niwelują największe zagrożenia związane z korzystaniem z naszej strony dla osób ze schorzeniami poznawczymi oraz neurologicznymi.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Teresa Zajdel , e-mail: spciemne@radzymin.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 22 763 07 80. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji
w formach alternatywnych. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć do podmiotu skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury skargę można złożyć do Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/pl
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Do budynku Zespołu Szkolno -Przedszkolnego prowadzą dwa wejścia:
- główne wejście do szkoły znajduje się od ul. Wołomińskiej. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły. Pierwsze drzwi jednoskrzydłowe, otwierane ręcznie, dostosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego prowadzą do przedsionka. Następne drzwi również są jednoskrzydłowe dostosowane do wózka inwalidzkiego. Drzwi posiadają niewielkie nadproże. Po wejściu do szkoły, wszystkie przybyłe z zewnątrz osoby mają obowiązek wpisania się do Księgi Wejść.
- wejście do przedszkola/świetlicy szkolnej znajduje się od ul. Wołomińskiej. Do tej części budynku prowadzą drzwi jednoskrzydłowe, dostosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. W przedsionku znajduje się domofon na wysokości 150 cm. Aby wejść do dalszej części należy odpowiednio wybrać numer: 1- maluchy, 2- zerówka, 3- świetlica. Następnie pracownik otwiera drzwi które również dostosowane są do przejazdu wózka inwalidzkiego.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Budynek szkoły jest dwupoziomowy. Na parterze części szkolnej znajduje się sekretariat, stołówka, biblioteka szkolna, szatnia, szatnie do wychowania fizycznego, toalety dla uczniów, toalety dla pracowników, pomieszczenie socjalne dla pracowników. Do Sali gimnastycznej prowadzą 3 stopnie w dół. Na pierwsze piętro poprowadzą schody, szkoła nie posiada windy. Na piętrze znajduje się pokój nauczycielski, gabinet logopedy, pedagoga, pielęgniarki, toaleta dla pracowników, toalety dla uczniów, sala komputerowa, 4 sale lekcyjne, pomieszczenie gospodarcze pracowników obsługi.
Część przedszkolna jest dwupoziomowa. Na parterze znajduje się szatnia, toaleta, kuchnia oraz sala dzieci 3-4 letnich. Na pierwsze piętro prowadzą schody, w tej części nie ma windy. Na piętrze znajduje się sala grupy 5-6 latków wraz z toaletami oraz świetlica szkolna wraz z toaleta.
Opis dostosowań
W szkole nie ma pętli indukcyjnych. W budynku dostępna jest wizualna informacja o rozkładzie pomieszczeń. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Brak informacji dotykowej/głosowej.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Zgodnie z Ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu m.in. do obiektów użyteczności publicznej, w szczególności: budynków i ich otoczenia przeznaczonych na potrzeby administracji publicznej. Warunkiem wejścia jest posiadanie przez psa założonego kagańca.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
W budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
Wieści z życia szkoły


Podróże z klasą - Wrocław

Poznaj Polskę - Kraków, Wieliczka

Poznaj Polskę - Łódź

Laboratoria przyszłości

Laboratoria Przyszłości

Poznaj Polskę- Sandomierz

Poznaj Polskę- Poznań, Gniezno, Biskupin
