
PEDAGOG / PSYCHOLOG
Funkcję psychologa i pedagoga szkolnego pełni pani Monika Piśkorska.
GODZINY PRACY | ||||
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
MONIKA PIŚKORSKA | ||||
8.00 – 12.00 | 13.25 – 17.00 | 8.00 – 11.30 | 9.35 – 11.40
12.25 – 16.00 |
9.00 – 13.40
14.40 – 15.55 |
LOGOPEDA
Zajęcia logopedyczne w placówce prowadzi pani Aneta Knaś
Zajęcia terapeutyczne z dziećmi objętymi wsparciem logopedycznym odbywają się według przyjętego harmonogramu.
GODZINY PRACY | ||||
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
ANETA KNAŚ | ||||
8.15 – 12.00 | 8.15 – 14.30 | 8.15 – 14.15 |
Zadania logopedy
Zadaniem logopedy jest:
- Profilaktyka (zapobieganie)
- Rozpoznawanie (diagnoza)
- Terapia (Usuwanie wad wymowy).
Do najczęściej spotykanych zaburzeń mowy zalicza się:
Seplenienie proste- zamiana głosek szumiących („sz”, „ż”, „cz”, „dż”) na syczące („s”, „z”, „c”, „dz”), np. szal – „sal”, czekolada- „cekolada”.
Seplenienie miedzyzębowe – podczas wymowy głosek detalizowanych język wsuwany jest między zęby.
Artykulacja zmiękczona głosek syczących, np. sanki- „sianki”
Artykulacja twarda głosek miękkich, np. ciasto- „casto”
Bezdźwięczność- głoski dźwięczne ulegają ubezdźwięcznieniu, np. woda- „fota”
Rotacyzm- brak głoski „r” lub nieprawidłowa jej wymowa
Kappacyzm- nieprawidłowa artykulacja głoski „k”, np. kot- „tot”.
Korekcja wad wymowy polega na:
Usprawnianiu aparatu artykulacyjnego (język, wargi, podniebienie miękkie)
Kształtowaniu słuchu fonematycznego (wysłuchiwanie i różnicowanie dźwięków mowy)
Wywoływaniu, korygowaniu i utrwalaniu prawidłowej wymowy głosek w nagłosie, śródgłosie i wygłosie.
Efektywność terapii zależy w dużej mierze od systematycznej pracy rodziców z dzieckiem. Zaleca się aby ćwiczenia zaproponowane przez logopedę były wykonywane codziennie.
Wieści z życia szkoły



Informacja nt. rekrutacji dzieci do przedszkoli na rok szkolny 2021/2022





